A tréning műfaja

vállalati tréningek

A tréning olyan komplex képzési, továbbképzési eljárás, módszerek összessége, amely kifejezetten bizonyos kompetenciák megszerzésére irányul, erre készít fel.

A program során elméleti ismeretek feldolgozására kerül sor, mégpedig rengeteg gyakorlás, szituációk során. Az egyes helyzetgyakorlatokat, szituációkat minden esetben élménytudatosítás követi vagy előzi meg. Azaz a program során mindig tudjuk, milyen kompetenciát fejlesztünk, hol tartunk a fejlődésben, mi áll még előttünk.

A tréningek során minimális frontális előadással lehet találkozni. Ennek mértéke különböző kompetenciák és készségek fejlesztésére szolgáló tréningeken más és más, ideálisan maximum 20-25%.

A program legfontosabb eleme a visszacsatolás (feedback). Ezek visszajelzést adnak arról, az adott készség elsajátításában hol tartanak a résztvevők. A leghasznosabb, amennyiben a program résztvevői személyre szabott visszajelzést kapnak.

Mi nem a tréning?

  • nem tanácsadás
  • nem előadás vagy prezentáció
  • nem szakmai továbbképzés
  • nem informatikai oktatás
  • nem stratégiaalkotás
  • nem workshop
  • nem tanfolyam

Milyen módszereket használ?

  • egyéni, páros feldolgozások
  • tesztek, kérdőívek
  • szituációs gyakorlatok
  • helyzetgyakorlatok
  • kis- és nagycsoportos műhelymunka (brainstorming, elemzés, értékelés)
  • videotechnika
  • kompetenciafejlesztési modul
  • interaktív tréneri prezentáció

Hogyan mérhető a tréning eredményessége

  • a résztvevők elégedettségének mérésével
  • a megrendelő elégedettségének mérésével
  • adott esetben próbavásárlás során (ügyfelek elégedettsége, eladási számok, stb.)
  • az ügyfelek / partnerek elégedettségével
  • trénerek értékelésével
  • viselkedéses leltárral: a tréning előtt és után
  • a résztvevők visszajelzései alapján: milyen haszonnal járt számukra a tréning, mit nyertek általa
  • beválás vizsgálat, follow up

Miért ezt a műfajt választják partnereink

Amikor partnereink elkezdenek fejlesztésben gondolkodni, s a tréning műfaját választják, általában az motiválja őket, hogy csoportban, egyszerre több személyt is fejlesszenek, szituációs helyzetekben gyakorolják új készségeiket a kollégák, egységes tudással és kompetenciatárral rendelkezzenek a munkatársak. A program alkalmas arra, hogy a fentiekben bemutatott módszereket alkalmazva fejlessze a csoportokat.

A program során az ideális létszám minimum 4 fő, s témakörönként eltérő, milyen maximum létszám javasolt. Prezentációs készségfejlesztés során pl. érdemes 8 főben maximalizálni a csoportokat, vezetői témakörök esetében 10 főben, asszertív kommunikációs fejlesztés során 12 főben, stb. Ahhoz, hogy dinamikus legyen a tréning, a résztvevők tudjanak egymástól tanulni, s ugyanakkor elegendő idejük legyen gyakorolni (annak érdekében, hogy a tudás készségszinten épüljön be), érdemes a javasolt létszámot tartani. Fontos hangsúlyozni, hogy 4 fő alatti csoportok esetében a módszertant érdemes átalakítani, más módszereket is alkalmazni.

A vállalati tréningeket minden esetben cégre szabjuk, s ezért is szeretik partnereink ezt a megoldást. Minden fejlesztési program előtt részletesen felmérjük a csoport elvárásait. Egyrészt a leendő résztvevőkkel, másrészt az adott terület vezetőjével, illetve a HR-rel is egyeztetünk, hogy részletesen felmérjük az igényeket: mit szeretne a vállalat, a vezető, a csoport. Ezek alapján állítjuk össze egy-egy képzés felépítését. Amennyiben a fejlesztési program megkívánja, különböző tesztbatériákat, online felméréseket, próbavásárlásokat, anonim online kérdőívezést, stb. végzünk a felkészülés, előkészítés időszakában. A fejlesztési folyamatot követően pedig visszajelzést adunk. A visszajelzés során mindig tartjuk magunkat a tréning etikai irányelveihez.

Nyílt tréningek esetében legtöbbször az a cél, hogy a cég néhány munkatársát fejlesszük bizonyos készségében. Ekkor előre meghatározott tematika szerint haladunk, s különböző, változatos módszerek segítségével igyekszünk minden résztvevőt segíteni a készségfejlődésben. A nyílt tréningek kifejezetten alkalmasak arra, hogy különböző cégek képviselői egymástól is tanuljanak; illetve olyan területek képviselői tudjanak továbbképződni, akik cégen belül “nem adnak ki” egy teljes tréningcsoportot.


Kérdéseivel, ajánlatkérésével forduljon bizalommal kollégáinkhoz!

Gáspár Zsóka
Tréningágazat-vezető
info@treningakademia.hu
+36 1 887 2326
+36 30 261 5809