2016. november 17-én tartotta Győrfi Pál „A kommunikáció szerepe a szervezet sikerességében” c. előadását, mely a Soter Tréningakadémia által indított előadássorozat első állomásaként a kommunikáció fontosságát, a szervezet képviseletét, a reputáció értékét helyezte fókuszba.
Győrfi Pál médiából megismert megnyerő és közvetlen személyisége már az előadás elején megadta a fesztelenséget és jó hangulatot a hallgatóság körében. Az előadó jóval a program előtt érkezett, és maga köszöntötte az előadására érkező érdeklődőket, így a fél hatos kezdésre már túl is esett a bemutatkozás jelentette formaságokon, és indította a két és fél órás programot.
A kivetítőn megjelenő előadáscím az első fél órában jelzésértékkel emlékeztette a résztvevőket a témára, míg az előadó saját maga és szakmai háttere bemutatásával adott hitelt későbbi szavainak. Elmesélte, hogyan lett mentőtisztből PR szakember, majd az Országos Mentőszolgálat szóvivője, mik voltak a motivációi, mennyi munka áll mögötte és a szervezet mögött, és hogy mi jellemzi magát a szóvivői hivatást.
A bevezetésnek szánt bemutatkozót magasszintű profizmussal vezette át az előadás témájára, arra, hogy milyen szerepe van a kommunikációnak a vállalatok – legyen az kis-, közép- vagy nagyvállalat – életében. A kommunikáció fontosságának felértékelődésével kezdett, illetve körbejárta azt a nagyon is aktuális kérdést, hogy miért olyan fontos napjainkban a kommunikáció, mi is az elsődleges célja annak, hogy egy szervezet, legyen az bármekkora, tevékenykedjen bármilyen piacon, embereket szólít meg.
Ahogy Győrfi Pál fogalmazott, a kommunikáció elsődleges célja a bizalom, és minden ez alá rendelt cél végső soron szintén a bizalom elnyerését szolgálja. Beszélt a bizalmi tőkét megteremtő kommunikáció eszközeiről és csatornáiról, és az így kialakult reputációról, mely nem más, mint az őszinte véleményalkotás egy adott szervezetről a külső szemlélő és a benne dolgozók által.
A közönség részeként nagyon pozitív élmény volt látni és hallani egy olyan embert, akiről tudjuk, hogy nem csak beszél egy előre megadott témáról, de tevékenyen végzi azt a mindennapokban, építi egy hatalmas szervezet kommunikációját és reputációját, szóvivőként reprezentál egy mindenki által jól ismert vállalatot, márkát, nevet. Rengeteg példát hallhattunk Győrfi Pál mindennapi munkájából, ami nem csak a mondanivalóinak adott egy személyes szintet, de percről percre növelte hitelességét az adott témában.
Egy nagy blokkban foglalkozott az előadó a tömegkommunikációval, az ott zajló változásokkal, melyeket nap mint nap mi is megfigyelhetünk, legyen szó az online média térnyeréséről vagy az írott média átalakulásáról. Nem győzte hangsúlyozni a média szerepét és felelősségét a nagyobb tömegeket érintő kommunikációban, és nagyszintű hatását az emberi érzelmekre. Megszólította a teremben ülőket is, mikor a média hatásairól beszélt, és érzékelhető volt, hogy ebben a témában mindenkinek határozott véleménye van, nagyon is aktuális, mindenkit érintő a kérdés.
A nyilvános szereplés volt egy következő nagyobb blokk. Beszélt arról, hogy mennyire fontos, akár egy kisvállalkozásnál is, hogy legyen egy olyan ember a vezetők vagy beosztottak között, aki képviselni tudja a céget bármilyen közéleti, marketing vagy sajtó megjelenésnél. Ennél a résznél a közönség bepillantást nyerhetett Magyarország legtöbbet nyilatkozó szóvivőjének munkájába, és olyan példákkal színesített ismereteket és fogásokat kaptak, melyek, biztosan állíthatom, mindenkinek hasznosak lehetnek a jövőben, ha a saját vagy cégük érdekeit kell képviselniük.
Az előadás utolsó nagy blokkja az online média, és az azon keresztüli kommunikáció volt, mely aktualitásával még két óra után is fenntartotta, ha nem fokozta, a közönség érdeklődését. Hallhattunk az Országos Mentőszolgálat közösségi oldalakon való megjelenéseiről és kampányairól, ennek az új és közvetlen kommunikációnak az előnyeiről és buktatóiról, melyeket az előadó igyekezett konkrét példákkal illusztrálni és alátámasztani.
Összességében egy nagyon színes és érdekes előadást hallhattunk egy tapasztalt és hiteles embertől, aki a mindennapjaiban végzi azt a gyakorlatot, amit a közönségének ezúttal elméletben igyekezett átadni. Győrfi Pál életszemlélete, hivatásához való hozzáállása még egyszer annyit hozzátett az esthez, mint a téma, amelyről beszélt. Biztos vagyok benne, hogy sokan szeretnének munkájukról, vállalkozásukról, szervezetükről úgy beszélni, ahogy Győrfi Pál tette: hogy mindez a MI ÜGYÜNK.
Köszönjük mindazoknak az idejét és aktív jelenlétét, akik részt vettek a november 17-i előadáson, reméljük, hasznos ismeretekkel és egy élménnyel gazdagabban távoztak, mint ahogy jöttek!
Várjuk szeretettel továbbra is előadásainkon a kedves érdeklődőket!
.
Olvasson többet Győrfi Pálról Motiváló emberek cikksorozatunkban.
.
Következő előadónk Lackfi János, író, költő, műfordító, aki a kreativitás és a kommunikáció összefüggéseiről és fejlesztéséről beszél majd.
2016. december 6. – Lackfi János interaktív előadás
.