Sokszor halljuk a partnerektől, hogy érdemes lenne hasonló méretű, az ország másik részén működő vállalattal tapasztalatot cserélni, ki milyen eszközöket próbált már ki a toborzásban. A témában korábban már tartottunk Toborzás Café és Workshop címen programot, szemezgettünk néhány érdekes ötletet és történetet a workshopról és cégek weboldalairól.
Banki ügyintézők toborzása
Mi a legfontosabb a banki ügyintézőnél? Pénzügyi tudása? Vagy sokkal inkább ügyfélszolgálati hozzáállása és kommunikációs készségei? Ha már nincsenek „kész” emberek a piacon, mit könnyebb és gyorsabb tennünk: a pénzügyi tudást átadni, avagy az ügyfélszolgálati hozzáállást fejleszteni?
Az egyik bank úgy döntött, a neki szükséges pozícióban az ügyfélszolgálati szemlélet, az ügyfelekkel történő kommunikáció sokkal fontosabb, hogy meglegyen a leendő munkavállalónál, minthogy a megfelelő pénzügyi tudást birtokolja. Így úgy döntöttek, hogy különböző áruházakba mennek el a toborzók, próbavásárlásokat végezni, s megnézik, kinek milyen a kommunikációja, az ügyfélszolgálati szemlélete. Mivel banki szektorban magasabb fizetést tudtak ajánlani, így képesek voltak a megfelelő kompetenciával rendelkező munkavállalókat megtalálni, átcsábítani, akiket aztán pénzügyi területen továbbképeztek.
Szállodai munkatárs
Az egyik hotellánc az Y generáció megszólítására kidolgozott egy videojátékot, melyen keresztül egy virtuális konyhát lehet üzemeltetni: alapanyagot beszerezni, adott költségvetésből dolgozni, stb. Játékos formában igyekeznek megszólítani a leendő munkavállalókat több országban is. A videojátékban lehetőség van egy kis linkre kattintani, mely a hotel karrier oldalára visz.
Autószerelők
Az egyik autógyártónak a szervizekbe volt szüksége új szerelőkre. Elromlott autókkal mentek különböző műhelyekbe a toborzó kollégák, s az alvázra mindenhol tettek egy álláshirdetést, megszólítva ezzel a szerelőket. A cég innovatív ötlete sok új szakembert vonzott a vállalathoz, a módszer abszolút passzolt annak profiljához, értékeihez.
Gyári betanított munkások konvergencia régióban
Habár az ország nagy részében rendelkeznek az emberek internettel és használják is azt, még mindig sokszor találkozunk azzal, hogy szakmunkásokat nem feltétlenül találni internetes álláshirdetéseken keresztül. Az egyik gyár úgy döntött, kizárólag offline fog hirdetni, ezért a gyár bejáratánál elhelyezett egy rövid hirdetést, hogy a jelenlegi munkások ajánljanak új kollégát. A megyei újságban adott fel hirdetést, valamint igyekezett a helyi rádióban is reklámokat indítani. Emellett a munkaügyi központokba és közeli polgármesteri hivatalokba is eljuttatta az információt.
A tömegközlekedési járműveken szintén láthattunk hasonló toborzásokat, mikor járművezetőket kerestek ablakra ragasztott rövid hirdetésekkel.
Amennyiben kíváncsi rá, milyen lehetőségek vannak még szellemi és fizikai munkaerő toborzására, jöjjön el Toborzási technikák tréningünkre, ahol új információkat adunk át, s ugyanakkor a különböző vállalatok tapasztalatmegosztását is támogatjuk egy innovatív módszerrel!
Kérdéseivel, ajánlatkérésével forduljon bizalommal kollégánkhoz, Loboda Magdolnához!
Telefon: +36 1 887 2358