A programmodul célja, hogy a résztvevő megismerje a telefonos piackutatás alapfogalmait, kialakulásának történetét, alkalmazási területeit, lehetőségeit. A modul célja, hogy a résztvevő a modul sikeres elvégzése után telefonos piackutatási tervet tudjon készíteni, a piackutatásban operatív módon részt tudjon venni, és a piackutatás eredményeit elemezni tudja.
A modul témakörei
A piackutatás szerepe a marketingstratégia kialakításában
A piackutatás, telefonos piackutatás fogalma, szerepe
A marketingtevékenységhez szükséges piaci információk felkutatása, szelektálása, rendszerezése és értékelése.
A piackutatás alkalmazási lehetőségei
Az általános piaci helyzet
Keresleti helyzet
Kínálati helyzet
A piackutatás alkalmazásának jellemzői
A piackutatás tárgya (konkrét termék, szolgáltatás, vállalkozás)
A piackutatási vizsgálat által megcélzott időszak
A piackutatás részkérdései
- Vizsgálja a piac főbb összefüggéseit, az értékesítési lehetőségeket
- Objektív tényeken alapul
- A piackutatás folyamata
- A piackutatást meghatározott sorrendben kell elvégezni
- Folyamata egyébként megegyezik az általános marketingkutatás folyamatával
A probléma megfogalmazása
- Meg kell határozni a kutatás célját, a vizsgálandó témát
- Döntést kell hozni, hogy az eredmény függvényében milyen költségeket tud a cég elviselni
- Milyen mélységű információra van szükség a döntés előkészítéséhez
- Elvégezhető-e a piackutatás saját munkaerővel?
A kutatási terv elkészítése
- Feladatterv
- Költségterv
- Időterv
- A felelősök megnevezése
Dönteni kell arról, hogy
- Elegendő-e, ha csak a rendelkezésre álló információkat használjuk fel
- Kiket kérdezzünk meg
- Milyen gyakorisággal kérdezzünk
- Milyen témaköröket érintsünk
- Hogyan kombináljuk a marketingkutatás módszereit
Fontos előfeltételek
- A szükséges kérdőívek, megfigyelési lapok összeállítása, kipróbálása
- A mintavételi módszerek meghatározása, név- és címlisták összeállítása
- A feldolgozási módszerek meghatározása (számítógépes, statisztikai)
Az adatok megszerzése, összegyűjtése
- Kifejezetten szervezési feladat: kérdőívek szerkesztése, sokszorosítása
- Időnként kreativitást is igényel, mert a módszerek alkalmazása során számos, azonnali megoldást sürgető probléma merülhet fel
Az eredmények összegzése
- Az információgyűjtés után primer és szekunder adatok halmaza áll rendelkezésre. Az adatok értékelésével ki kell emelni:
- A jól használható adatokat
- A fel nem használható adatokat
- A pótlólagos információkat igénylő területeket
- Az értékelés elkészítése előtt az adatok megbízhatósági vizsgálatát is el kell végezni
- A kutatási jelentés szerkezetét
- A bevezetésben le kell írni a kutatás célját, módszereit
- A tárgyalási részben a részletes eredményeket
- A befejezésben a következtetéseket
- A függelékben a kérdőíveket, a mintavételi módszereket, táblázatokat
Hasznosítás és ellenőrzés
- A hasznosítás során a meghozott piaci döntéseket elemezzük, illetve az új döntéseket készíthetjük elő
- Az érintett munkatársaknak meg kell ismerniük az eredményeket
- Az ellenőrzés során a megvalósítás utáni helyzetet vizsgáljuk
- Az ellenőrzés jelenthet további kutatást is, melynek során a korábbi eredményeket vizsgáljuk
A modul időtartama
A modul terjedelme: 30 óra
Elméleti órák száma: 10 óra
Gyakorlati órák száma: 20 óra
Ajánlatkérés, érdeklődés
Ajánlatkérésével, érdeklődésével kapcsolatban keresse bizalommal kollégáinkat!

Gáspár Zsóka |
---|
Tréningágazat-vezető |
info@treningakademia.hu |
+36 1 887 2326 +36 30 261 5809 |