Telemarketing-teleértékesítés, Telefonos piackutatási technikák – 2. modul: Telefonos piackutatás

A programmodul célja, hogy a résztvevő megismerje a telefonos piackutatás alapfogalmait, kialakulásának történetét, alkalmazási területeit, lehetőségeit. A modul célja, hogy a résztvevő a modul sikeres elvégzése után telefonos piackutatási tervet tudjon készíteni, a piackutatásban operatív módon részt tudjon venni, és a piackutatás eredményeit elemezni tudja.

A modul témakörei

 

A piackutatás szerepe a marketingstratégia kialakításában

A piackutatás, telefonos piackutatás fogalma, szerepe

A marketingtevékenységhez szükséges piaci információk felkutatása, szelektálása, rendszerezése és értékelése.

A piackutatás alkalmazási lehetőségei

Az általános piaci helyzet

Keresleti helyzet

Kínálati helyzet

A piackutatás alkalmazásának jellemzői

A piackutatás tárgya (konkrét termék, szolgáltatás, vállalkozás)

A piackutatási vizsgálat által megcélzott időszak

A piackutatás részkérdései

  • Vizsgálja a piac főbb összefüggéseit, az értékesítési lehetőségeket
  • Objektív tényeken alapul
  • A piackutatás folyamata
  • A piackutatást meghatározott sorrendben kell elvégezni
  • Folyamata egyébként megegyezik az általános marketingkutatás folyamatával

A probléma megfogalmazása

  • Meg kell határozni a kutatás célját, a vizsgálandó témát
  • Döntést kell hozni, hogy az eredmény függvényében milyen költségeket tud a cég elviselni
  • Milyen mélységű információra van szükség a döntés előkészítéséhez
  • Elvégezhető-e a piackutatás saját munkaerővel?

A kutatási terv elkészítése

  • Feladatterv
  • Költségterv
  • Időterv
  • A felelősök megnevezése

Dönteni kell arról, hogy

  • Elegendő-e, ha csak a rendelkezésre álló információkat használjuk fel
  • Kiket kérdezzünk meg
  • Milyen gyakorisággal kérdezzünk
  • Milyen témaköröket érintsünk
  • Hogyan kombináljuk a marketingkutatás módszereit

Fontos előfeltételek

  • A szükséges kérdőívek, megfigyelési lapok összeállítása, kipróbálása
  • A mintavételi módszerek meghatározása, név- és címlisták összeállítása
  • A feldolgozási módszerek meghatározása (számítógépes, statisztikai)

Az adatok megszerzése, összegyűjtése

  • Kifejezetten szervezési feladat: kérdőívek szerkesztése, sokszorosítása
  • Időnként kreativitást is igényel, mert a módszerek alkalmazása során számos, azonnali megoldást sürgető probléma merülhet fel

Az eredmények összegzése

  • Az információgyűjtés után primer és szekunder adatok halmaza áll rendelkezésre. Az adatok értékelésével ki kell emelni:
    • A jól használható adatokat
    • A fel nem használható adatokat
    • A pótlólagos információkat igénylő területeket
    • Az értékelés elkészítése előtt az adatok megbízhatósági vizsgálatát is el kell végezni
    • A kutatási jelentés szerkezetét
    • A bevezetésben le kell írni a kutatás célját, módszereit
    • A tárgyalási részben a részletes eredményeket
    • A befejezésben a következtetéseket
    • A függelékben a kérdőíveket, a mintavételi módszereket, táblázatokat

Hasznosítás és ellenőrzés

  • A hasznosítás során a meghozott piaci döntéseket elemezzük, illetve az új döntéseket készíthetjük elő
  • Az érintett munkatársaknak meg kell ismerniük az eredményeket
  • Az ellenőrzés során a megvalósítás utáni helyzetet vizsgáljuk
  • Az ellenőrzés jelenthet további kutatást is, melynek során a korábbi eredményeket vizsgáljuk

A modul időtartama

A modul terjedelme: 30 óra
Elméleti órák száma: 10 óra
Gyakorlati órák száma: 20 óra

Ajánlatkérés, érdeklődés

Ajánlatkérésével, érdeklődésével kapcsolatban keresse bizalommal kollégáinkat!

Gáspár Zsóka
Tréningágazat-vezető
info@treningakademia.hu
+36 1 887 2326
+36 30 261 5809